タキトブログ 英語日記

海外生活を目指すための英語日記ブログ

育児って難しい、、、

育児って難しい、、、

私には二人の子供がいますが、上の娘は2歳です。

2歳の娘はなかなかやんちゃで、いたずらをします。

今日は夕食時におそらく食べたくないから、食べ物を床にわざと落としました。

私は本気でいけないことだと叱りました。

けれども、この後にどれくらい叱ったほうがいいか不安になり、子供の叱り方についてわからなくなりました。

育児に関する本を読んで答えがわかることはないと思いますが、指針にはなると思うので、育児本を読んで勉強しようと思います。

It is difficult to raise a child...

I have two children.The older girl is two years old.

She is very naughty, so she often fools around.

She intentionally dropped the food for dinner because I think that she didn't hope she have it.

I seriously scolded her.

However , after that , I worried about how much I should scold.

I don't think I can find the answer by reading a book about childcare, but books show me guideline, so I'm gonna read a book to study childcare.